Mitä ”Fibionin hissipuhe” pitää sisällään?

Hissipuhe eli niin kutsuttu ”pitch” on lyhyt tiivistys tuotteesta tai yrityksestä. Olemme esitelleet Fibionia monissa eri yhteyksissä ja vaikka esitysten sisältö riippuu aina kuulijakunnasta, ovat Fibionin ydinvahvuudet aina esityksen keskiössä. Miksi sinun siis pitäisi ostaa Fibion, tai miksi sinun jopa kannattaisi sijoittaa Fibioniin? Seuraavassa esittelemme vuoden 2019 Kasvu Open -yrityskilpailun Fibionin pitchauksen, jonka piti ohjeiden mukaan mahtua kolmeen minuuttiin.

Yleensä aloitamme pitchauksen isosta kuvasta: istuminen aiheuttaa paljon terveyshaittoja ja kustannuksia, ja istumisen vähentämisestä hyötyisivät kaikki! Fibion tekee istumisesta näkyvää ja auttaa kohdentamaan toimenpiteitä tämän hiljaisen vaanijan selättämiseksi.

”Liiallisen istumisen vuosittaiset kustannukset ovat vähintään 3 miljardia euroa pelkästään Suomessa.
Istumisen vähentäminen hyödyttää työntekijää, työnantajaa, ja koko yhteiskuntaa.”

Seuraavaksi käymme läpi tärkeän asian liiketoiminnan näkökulmasta: IPR:n, eli aineettomat oikeudet.

”Fibionin IPR:n ytimessä on maailman tarkin istumis- ja aktiivisuusanalyysi. Tämä tarkoittaa, että Fibion voi arvioida luotettavasti liiallisen istumisen ja seisomisen terveysriskit.
Siksi Fibion tarjoaa vaikuttavan alustan palveluille, jotka pyrkivät vähentämään inaktiivisuuden kustannuksia.”

Tämän jälkeen pureudumme Fibionin tarjoamaan palveluun, joka saa muutoksen aikaiseksi työyhteisössä.

”Fibion Active Office -ohjelma on Fibionin alustalle pohjautuva avaimet käteen -ratkaisu istumisen haittojen poistamiseen kaiken kokoisille työyhteisöille.
Ohjelma muuttaa aktiivisuuteen liittyvät työyhteisön normit askel askeleelta, ja vaikutukset mitataan Fibionilla.”

On tärkeää huomioida myös kilpailutilanne.

”Fibion eroaa kilpailijoista kolmella keskeisellä tavalla.

  1. Innovatiivinen ohjelma on kohdennettu muuttamaan koko työyhteisön normeja, ei vain yksilön käyttäytymistä. Siksi muutokset jäävät pysyväksi osaksi arkea.
  2. Ohjelma aktivoi myös niitä, jotka eivät syystä tai toisesta pidä liikunnan harrastamisesta.
  3. Saavutetut tulokset tehdään näkyviksi tarkalla mittauksella, mikä mahdollistaa tarkan vaikuttavuusarvioinnin.”

Liiketoiminnan kannalta on myös tärkeää kuvata ohjelman skaalattavuus sekä kokonaismarkkinan tilanne.

”Ohjelman innovatiiviset automatisointiratkaisut sekä etätoteutus mahdollistavat ohjelman skaalaamisen helposti, kustannusten pysyessä alle sadassa eurossa per työntekijä.”
”Yritysten hyvinvointipalvelumarkkinan koko on Suomessa 1,8 miljardia euroa, ja globaalisti 45 miljardia euroa vuodessa. Fibion Active Office -ohjelmalla on olemassa hyvät kasvun mahdollisuudet tässä markkinassa.”

On myös tärkeää kertoa, mitä haemme kilpailusta ja pitchauksesta yleensä.

”Tarvitsemme resursseja myynnin systematisointiin sekä kansainvälistämiseen, ja siksi olemme täällä tänään.”
”Fibion – muuta työpaikan normit pysyvästi.”

Pitchaus oli ilmeisen hyvä, koska Fibion valittiin vuoden 2019 Kasvu Openin finaaliin!

Seuraavalla videolla Tanja vetää tyylipuhtaan pitchauksen yhteen minuuttiin. Mitäpä sanot?

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *